Kroz četiri nastavka donosimo rekapitulaciju najbitnijih događaja u medijskoj i telekom industriji objavljenih na portalu Media daily u prošloj 2021.

Ukupno smo tijekom prošle godine objavili 3.330 novih članaka (3.200 u 2020.), a naš portal posjetilo je u 2021. godini 250.609 korisnika što je čak 48,60 % više nego godinu dana ranije. Objavili smo gotovo 100 ekskluzivnih vijesti koje ste prve čitali na našem portalu, publicirali smo pedesetak originalnih analiza koje niste mogli nigdje drugdje saznati, za naš portal pričale su mnoge ključne osobe u medijima, aktivno smo podupirali razne inicijative, radimo i dalje na dvije nove regionalne medijske knjige te smo proveli četvrti Izbor za najbolji regionalni news portal i dobili novog pobjednika.

Veseli nas da smo postali vaš pouzdan i svakodnevan izvor informacija iz medija i telekom industrije. Nadamo se da ćete nas podržavati i tijekom ove godine.

Sada je pravo vrijeme i za nove pretplatnike. Javite nam se!

Siječanj / Januar 2021

  • TV pretplata za Radio-televiziju Srbije (RTS) i Radio-televiziju Vojvodine (RTV)  više nije 255 dinara (2,16 eura) već je poskupila na 299 dinara (2,53 eura).
  • Nakon velikog potresa, koji je 28.12. zadesio Petrinju, Sisak i Banovinu, prestala su s emitiranjem dva radija na tom području – Petrinjski radio i Radio Sisak, a ponovno su započeli emitirati iz kontejnera 2.1. 2021.
  • Prvi smo objavili da je United grupa pronašla rupu u zakonu kako bi ponudila EON uslugu na hrvatskom tržištu pošto je tadašnji zakon zabranjivao vlasništvo nad medijima i distribuciju tv kanala. U međuvremenu je zakon promijenjen.
  • Prvi smo objavili i tko je novi stvarni vlasnik zagrebačke regionalne televizije Z1. Nakon Pevexa, Z1 je kupila tvrtka Kodiak trade, iza koje prikriveno stoji Mario Radić, jedan od čelnika stranke Domovinski pokret.
  • Švicarska radijska industrija postigla je sporazum o isključivanju analognih FM odašiljača, pa bi javni emiter trebao definitivno prijeći na digitalno emitiranje sredinom 2022. godine, dok bi privatne radio stanice to učinile do siječnja 2023. godine.
  • Društvo novinara Slovenije (DNS) zabrinuto je zbog budućnosti, pa čak i opstanka Radio Študenta, najstarije nekomercijalne studentske radio stanice u Europi. Naime, osnivač Radio Študenta, Studentska organizacija Sveučilišta u Ljubljani (ŠOU), uskratila mu je sva financijska sredstva za 2021. godinu. Ipak se sve dobro svršilo pa Radio Študent emitira i danas.
  • Na javni natječaj za generalnog direktora Radiotelevizije Slovenija (RTV SLO) stigle su ukupno tri ponude. Tako je novi generalni direktor postao dotadašnji predsjednik nadzornog odbora RTV-a Andreja Grah Whatmough.
  • Započeli smo sa serijalom objava Mediji i država u kojima smo detaljno i sa iznosima pojasnili koliko je novca Republika Hrvatska isplatila privatnim medijima.
  • Izašla je iz tiska vrlo vrijedna knjiga Oglašavanje u Sloveniji 1990-2020. u dva dijela.
  • Prateći ponašanje online čitatelja, ali i svjetske trendove, Oslobođenje je početkom 2021. godine kreiralo svoju novu web platformu, a svoj web je osvježio i HRT.
  • Prvi smo objavili da je imenovana nova direktorica sektora za digitalne medije Euronewsa Srbija. Radilo se o Jasmini Koprivica, koja je do 15.1.2021. godine bila direktorica tvrtke Internet group, nakladnika portala Telegraf.rs.

Veljača / Februar 2021

  • Dosadašnji direktor RTS Dragan Bujošević izabran je za drugi mandat na čelu javnog servisa Srbije, koji traje narednih pet godina.
  • Na regionalnom tržištu pojavila se nova IPTV platforma GONET.TV koja dolazi iz Češke gdje postoji već 18 godina.
  • Udruga mjerenja televizijske gledanosti (UMTG), koju su osnovale komercijalne televizije RTL Hrvatska, Nova TV i strukovna udruga tržišnih komunikacija HURA, na online skupštini donijeli su odluku o imenovanju Magdalene Malinove za izvršnu direktorice udruge.
  • Pink medijska grupa i njezin vlasnik Željko Mitrović odlučili su rebrendirati svoj, za sada neuspješan, informativni kanal Pink 3. Osim promjene imena iz Pink 3 u Vesti, najavljene su i programske  te kadrovske novosti.
  • TV serija Zoki Poki prva je makedonska serija i program uopće koji su ikada emitirani u dvije skandinavske zemlje, Švedskoj i Norveškoj. 
  • Nakon što je tjednik Nacional objavio dio prepiske putem elektroničke pošte između Miroslava Kutle i braće Zorana i Petra Pripuza, u kojoj Kutle među ostalim traži povrat vlasništva nad Narodnim radijom, Antenom Zagreb te Radio Dalmacijom  zatražili smo od Ivana Jurića Kaćunića, Hrvoja Barišića i Katijan Knoka, koji su upisani u sudski registar kao stvarni vlasnici ovih medija, da potvrde ili demantiraju napise Nacionala. Nisu se očitovali.

Ožujak / Mart 2021

  • Regulatorna agencija za elektronske komunikacije i poštanske usluge (RATEL) je u cilju pružanja informacije svim zainteresovanim korisnicima o mapama pokrivanja mobilnih mreža u Srbiji kreirala interaktivni WEB portal.
  • Kao što smo najavili United media je, nakon odobrenja nadležnih regulatornih tijela, preuzela dnevni list Danas.
  • Nadzorni odbor Telekoma Slovenije odlučio je prekinuti ugovore o radu sa sadašnjom upravom koju su činili Tomaž Seljak, Vida Žurga i Matjaž Beričič. Za novog predsjednika Uprave imenovan je Cvetko Sršen, a za člana Uprave Mitja Štular, a reimenovan je Tomaž Jontes.
  • Javni poziv premijera Janeza Janše za ostavku direktora Slovenske tiskovne agencije (STA) Bojana Veselinoviča, objavljen na Twitteru, popraćen oštrom optužbom ravnatelja za nezakonite radnje, samo je još jedan nedopustiv korak u izravnom političkom uplitanju  i tendenciji razbijanja STA-a, čak i bez zakonski zajamčenog plaćanja javne usluge, smatra Udruga slovenskih novinara. 
  • Nakon kratke bolesti iznenada je preminuo Goran Gavrilov (54), osnivač i vlasnik nacionalne radio stanice Kanal 77 i portala Makedonski medijski servis.
  • Kako je objavila N1 televizija gledatelji koji u Hrvatskoj (a i Sjevernoj Makedoniji) koriste usluge operatera A1 više neće moći gledati kanale United MediaN1 i Sport Klub, jer s tom kompanijom nije postignut dogovor o nastavku suradnje.
  • Nekoliko važnijih hrvatskih digitalnih nakladnika odlučilo je krenuti u djelomično zaključavanje svojih pojedinih online sadržaja, koji su sada dostupni samo na pretplatu.
  • Europska komisija imenovala je zagrebačku odvjetnicu Vanju Jurić članicom Stručne skupine Europske komisije za SLAPP tužbe (Strategic Lawsuits Against Public Participation).
  • Na Aljasci se 27. ožujka dogodio pad helikoptera, pri tome usmrtivši pet osoba, uključujući i češkog milijardera Petr Kellnera, vlasnika češke investicijske grupe PPF. PPF ima u Sloveniji u vlasništvu najveću komercijalnu televiziju POP TV, a u Srbiji telekomunikacijskog operatera Telenor.

Sutra nastavljamo s pogledom na razdoblje travanj (april) – lipanj (juni) 2021.