Ivan, Jurić, Kaćunić

Više nema niti malo dvojbe. Ivan Jurić Kaćunić, koji je u sudskom registru upisan kao vlasnik Top radija, a koji je nedavnom skandaloznom i štetnom odlukom kompromitiranog Vijeća za elektroničke medije (VEM) dobio koncesiju za frekvenciju 101 MHz, laže i mulja o prirodi svog odnosa vezano uz “konkurentski” Narodni radio i Antenu Zagreb. Za to imamo i čvrste dokaze.

U svojoj izjavi za Index.hr Ivan Jurić Kaćunić pokušao je umanjiti važnost otkrića Media daily o tome da je on osobno ili kroz njegovu tvrtku The Unique jedini vlasnik žigova (brandova) više radio postaja, za koje se već dugo sumnja u prikrivanje vlasništva.

Napad ipak nije najbolja obrana

U istoj izjavi za Index optužio nas je da iznosimo lažne i zlonamjerne tvrdnje kada tvrdimo da je dokaz njihove međusobne poslovne i financijske povezanosti nad spornim radio postajama (Narodni radio, Antena Zagreb, Extra FM, Enter Zagreb, Gold FM i drugih), vlasništvo nad žigovima te da se ne radi o istom žigu Narodnog radija već da postoje dva.

Tu njegovu lažnu tvrdnju i slabašan pokušaj obmane dodatno smo opovrgnuli u članku u kojem smo dokumentirali da je Kaćunić jedini vlasnik svih kombinacija žigova registriranih pri Državnom zavodu za intelektualnog vlasništva (DZIV).

Podsjećamo, prošli tjedan smo otkrili i da su ti isti žigovi Narodnog radija i Antene Zagreb založeni za kredit kod Nove kreditne banke Maribor, a Kaćunić je tvrdio da njegovi poslovni odnosi sa spomenutom bankom ni na koji način ne mogu utjecati ili utječu na tog radijskog koncesionara

Dakle, poslovi s bankom su njegovi, žigovi su njegovi pa kako je moguće, prema tvrdnji Kaćunića, da to nema nikakve zajedničke veze s Narodnim radijom i Antenom Zagreb?

Istraživački tim Mediadaily potom se bacio u potragu dokaza iz kojeg je razloga Kaćunić uopće poslovao sa Novom kreditnom bankom iz Maribora, uzgred rečeno, čija je bivša uprava bila optužena da su preko Hrvatske izvlačili novac u nekretninskom biznisu. Hm, nekretnine… idemo u tom smjeru…

Prilikom potrage došli smo do senzacionalnih podataka koji nepobitno potvrđuju međusobnu neraskidivu poslovnu i financijsku povezanost ovih radio postaja i njihovih “sudskih vlasnika”, vjerojatno i onih koji nisu upisani u sudski registar, a čiji podatci i dokazi o skrivenom vlasništvu, kako je pisao Nacional u objavi Kaćunićevog e-maila Miroslavu Kutli, se najvjerojatnije nalaze u sefu pod kontrolom Ivana Jurića Kaćunića. Ako već i oni nisu nestali jer je zavladala panika…

Bitka za spas nekretnine MMC-a

Radio Croatia d.o.o., koja je preimenovana u Narodni radio d.o.o. (danas narodni d.o.o.), bila je do 7.2.2020., godine vlasnikom dijela nekretnine Multimedijskog centra (MMC), one zgrade u Zagrebu na adresi Avenija Većeslava Holjevca 29, izgrađene 2004. godine na površini od 2506 m2.

Podsjećamo, jedini “vlasnik” narodni d.o.o. je Katijan Knok, što znači da je on indirektno bio i vlasnik zgrade MMC-a.

Na stranu da je dobro pitanje i otkud mladom Knoku kapital za vlasništvo nad Narodnim radijom i vrijednom nekretninom kad ga, kao “bezemljaš”, nije mogao zaraditi za sto svojih života, no mi smo krenuli u potragu drugim putem.

Zgrada s pet radio postaja (Narodni, Antena, Extra FM, Enter i Gold FM), a u njoj je i Media servis te AMM-All market media

Projekt izgradnje MMC-a financiran je većim dijelom kreditom HBOR-a u iznosu od 1,4 milijuna eura, a vrijednost gotove zgrade bila je oko 4,6 milijuna eura (35 milijuna kuna). Razliku novca, prema riječima tadašnjeg direktora i suvlasnika Jure Hrvačića namaknuli su Narodni radio i Obiteljski radio (danas Antena Zagreb). Ipak, izgleda da to djelomično točno jer je vrijeme izgradnje objekta 2004. godine HBOR dodatno isplatio još 480.000 eura za završetak projekta.

Već 2006. godine podignut je novi kredit kod Erste & Steiermarkische bank od 4 milijuna eura, dok su istovremeno vraćeni oni prvi krediti HBOR-u. No, niti to nije bilo dovoljno pa je ista nekretnina založena za dodatna 2 milijuna eura 2010. godine kod iste banke. Nakon 2010. godine, prema podacima Poslovne Hrvatske, i Narodni radio i Antena Zagreb bili su često u blokadi računa što je vrlo vjerojatno, između ostalog, posljedica nemogućnosti vraćanja velikog iznosa kredita pa je banka to morala naplaćivati prisilno.

U međuvremenu je na zgradu u ulici Većeslava Holjevca 29 u Zagrebu 2015. godine upisana još jedna dodatna hipoteka Banke Splitsko-dalmatinske u iznosu od 455.000 eura, a zanimljivo je da je to dodatno jamstvo za dizanje kredita bilo zemljište na Korčuli u vlasništvu kontroverznog Svetimira Gadže, koji je prema pisanju nekih medija navodno poslovno povezan sa Zoranom Pripuzom u raznim nekretninskim biznisima u Dalmaciji. Ovu povezanost svakako ćemo dodatno istražiti jer je Kutle upravo Zorana Pripuza javno optužio da mu je zajedno s Kaćunićem oteo njegovo radijsko carstvo.

bzp- IZVADAK POVIJESNI NARODNI RADIO

Special purpose vehicle (SPV)

Pritisak Erste banke da im se vrati kredit, koji je vjerojatno imao i nepovoljnu kamatu, te česte blokade računa Narodnog i Antene najvjerojatnije je rezultirao time da je bilo potrebno pronaći novo rješenje pa je u svibnju 2019. godine dug Erste banci iznenadno preuzela tek osnovana tvrtka Capacta consilatio d.o.o.

Kako će vrijeme ubrzo pokazati radilo se o  tzv. SPV-u (special purpose vehicle), odnosno trgovačkom društvu koje se osniva samo u svrhu ostvarenja jednog projekta kako bi se izolirao financijski rizik, izbjeglo plaćanje poreza ili pak prikrila namjera uočavanja međusobne povezanosti. 

Prema sudskom registru ovu tvrtku je osnovao Hrvoje Vukušić, koji je sadašnji vlasnik i direktor zajedničke medijske agencije AMM-All market medije, iste one koja ekskluzivno prodaje oglasno vrijeme za sve radio postaje za koje se opravdano sumnja u stvarno prikrivanje vlasništva.

Povijesni-izvadak- CAPACA CONSILIATO MBS-81231262-CA2BC273CBED1961E0530100007FA7C5

Vukušić uspijeva nemoguće; s tvrtkom bez zaposlenih i bilo kakvog boniteta u samo nekoliko mjeseci postojanja preuzima dug Narodnog d.o.o. prema Erste banci u iznosu od čak 3,7 milijuna eura. Sudeći prema bilanci tvrtke Capacta consilatio dug prema banci podmiren je pozajmicom u istom iznosu, koji je iz nekog izvora pribavio Vukušić ili netko skriven i dovoljno moćan za takvo što.

Bilo bi dobro saznati tko je dao tako veliku pozajmicu tek osnovanom poduzeću, no ti podaci nisu nam bili dostupni pa pozivamo AZTN, DORH i Poreznu upravu da po tragu novca pronađu pravnu ili fizičku osobu davatelja pozajmice što bi potencijalno moglo dovesti do traga skrivenog vlasnika ovih medija. Pozajmica je vjerojatno vraćena prošle godine upravo iz novoodobrenog kredita Nove kreditne banke, jer više nije vidljiva u bilanci poduzeća za 2020. godinu.

To bi svakako trebalo učiniti odmah jer je tvrtka Capacta consilatio, po starom obrascu ove ekipe, namjerno bačena u blokadu radi dospjelog duga od cca 200.000 eura (1,5 milijun kuna) prema Poreznoj upravi RH i upravo je pokrenut stečaj nad njom kako bi se prikrili svi tragovi. Potraživanje Porezne uprave nastalo je baš na ovim transakcijama jer državi nije plaćen porez na dobit. Ovdje bi posla trebao imati i DORH i Porezna uprava jer se radi o namjernom izbjegavanju plaćanja poreznih obveza, što ovoj ekipi nikako nije prvi put.

stečaj -capacato consiliato

Kako god bilo, Kaćunić preko svoje tvrtke podiže 7.2.2020. godine kredit od čak 6,5 milijuna eura kod Nove kreditne banke Maribor i tim novcem skida sve druge zaloge. Tom prilikom mijenja se i vlasnik zgrade i odjednom to više nisu Narodni radio Katijana Knoka i Antena Zagreb Hrvoja Barišića već novoosnovana tvrtka AMM – global institut čiji jedini vlasnik je Ivan Jurić Kaćunić.

AMM – global institut osnovao je 2019. godine također Hrvoje Vukušić, netom nakon što je s tvrtkom Capacta consilatio preuzeo dug i zaloge od Erste banke, pa je potom iste godine “prodao” tu tvrtku Ivanu Juriću Kaćuniću.

Povijesni-izvadak-MBS-AMM GLOBAL INSTITUT 81251642-C9DB7968DDEF7CA5E0530100007FBA4F

I tu dolazimo do još jednog nepobitnog dokaza da su Ivan Jurić Kaćunić “vlasnik” Top radija, Katijan Knok “vlasnik” Narodnog i Hrvoje Barišić “vlasnik” Antene Zagreb, povezane osobe kapitalom i upravljanjem što nije dozvoljeno člankom 53. Zakona o elektroničkim medijima.

Povezane osobe u smislu ZEM-a su osobe koje su međusobno povezane upravljanjem, kapitalom ili na drugi način koji im omogućuje da zajednički oblikuju poslovnu politiku, posluju usklađeno s namjerom postizanja zajedničkih ciljeva, odnosno tako da jedna osoba ima mogućnost usmjeravati drugu ili na bitan način utjecati na nju u odlučivanju o financiranju i poslovanju, odnosno odlučivanju o programskoj osnovi medija.

Naime tek osnovana tvrtka AMM – global institut nikako nije mogla dobiti kredit od čak 6,5 milijuna eura jer ne posjeduje bonitet s kojim bi jamčila urednu otplatu rata kredita pa je za podizanje istog kod Nove kreditne banke, kako smo već obznanili, Kaćunić založio žigove Narodnog radija i Antene Zagreb.

Hoće li VEM ignorirati i ove dokaze?

Ali to nikako nije moglo bilo dovoljno pa je, pazite sad, Katijan Knok založio i svoj 100 % poslovni udio u tvrtki narodni d.o.o. !?

Zalog vlasništva nad Narodnim radijom, odnosno tvrtkom narodni d.o.o. u korist Nove kreditne banke evidentiran je u Fininom upisniku zaloga i dostupan je javno iako do njega nije lako doći ako vam nisu poznati svi detalji transakcije!!!.

Dakle Ivan Jurić Kaćunić, vlasnik start up tvrtke AMM – global institut, i što je vrlo bitno vlasnik Top radija koji je odlukom VEM-a osvojio novu zagrebačku koncesiju za 101 MHz ,”uspio” je nagovoriti vlasnika “direktnog konkurenta” na tržištu da založi sav svoj vlasnički udio u Narodnom radiju kako bi jamčio za Kaćunićevo uredno vraćanje kredita banci.

I ne samo to, već je za taj dug Katijan Knok i osobno postao dužnikom banke kao fizička osoba te pri tome i ostao bez nekretnine kojoj je bio dotadašnji vlasnik.

Da vam još plastičnije prikažemo koliko je to suludo i koliko je velika laž kada Kaćunić tvrdi da njegovi poslovni odnosi sa spomenutom bankom ni na koji način ne mogu utjecati ili utječu na radijskog koncesionara Narodni radio, pokušajte zamisliti situaciju kada bi npr. vlasnik RTL televizije jamčio svojim 100 % vlasničkim udjelom u televiziji, plus osobno i kao fizička osoba, za kredit vlasnika direktnog konkurenta Nove TV i još povrh svega toga javno tvrdio da to nema nikakve zajedničke poveznice!?

Ali ni to nije sve. Isto to učinio je i Hrvoje Barišić, vlasnik “konkurentske” Antene Zagreb. I on je odlučio staviti na kocku sve što ima, privatno i poslovno, kako bi Kaćunić preko svoje tvrtke AMM – global institut postao jedinim vlasnikom nekretnine MMC-a.

Kaćunić svoje vlasništvo nad Radio Dalmacijom ili Media servisom, primjerice, nije založio za taj isti kredit pa to dodatno potvrđuje sumnje tko stvarno kontrolira Top radio, Antenu Zagreb i Narodni radio.

Ove nepobitne činjenice dokazuju da se ovdje radi o povezanim osobama koje usklađeno posluju kako bi ostvarili svoje poslovne i financijske interese te da se time svjesno krši Zakon o elektroničkim medijima (ZEM), tržišno natjecanje i neplaćanje poreznih obveza te dodatno učvršćuje medijski monopol.

Takvo neprihvatljivo i protuzakonito ponašanje dodatnom dodjelom koncesije Top radiju direktno potiče i kompromitirano Vijeće za elektroničke medije (VEM), no činjenice iznesene u ovom članku više neće moći ignorirati.

Dobro je pitanje što će se dogoditi ako Kaćunić, Knok i Barišić prestanu otplaćivati kredit banci pa ona postane vlasnikom svih poslovnih udjela u ovim radijskim koncesionarima? Uostalom, poteškoća kod prijašnjih otplata su već imali pa nije isključeno da će se povijest ponoviti. Hoće li se i tada ponovno pojaviti nepoznata osoba sa spasonosnom pozajmicom ili će sve radio stanice postati vlasništvo iste banke, što ZEM ipak ne dozvoljava?

Podsjećamo VEM i Agenciju za elektroničke medije (AEM) da je njihova misija i smisao postojanja, kako su sami napisali na svojoj web stranici, promicanje javnog interesa i pluralizma medija te osiguravanje ravnopravnih uvjeta za razvoj medija i medijskih sloboda.

Zakon se ne poštuje, javni interes je zaobiđen, u Zagrebu vlada radijsko medijsko jednoumlje, a sankcija za sada nema ali gotovo sigurno će ih biti. To je ipak, u konačnici, samo pitanje vremena i upornosti.

Uostalom i bivši premijer Ivo Sanader mislio je da je nedodirljiv, a danas je tamo gdje bi uskoro mogli završiti i akteri ove medijske hobotnice.

A mi uskoro donosimo nove dokaze!