Ivan, Jurić, Kaćunić, emil, tedeschi

Ne smiruje se ogorčenje i reakcije zbog skandalozne i štetne odluke Vijeća za elektroničke medije (VEM) oko dodjele koncesije duboko kompromitiranom masonu Ivanu Juriću Kaćuniću i njegovom Top radiju.

Sindikat novinara Hrvatske (SNH) i Hrvatsko novinarsko društvo (HND) tražili su od Ministarstva kulture i medija žurnu reakciju i postupanje zbog odluke VEM-a o dodjeli koncesije na 101 MHz ponuditelju TOP RADIO za kojeg se sumnja kako prikriva svog stvarnog vlasnika, a Ministarstvo im je, između ostalog, odgovorilo da “Prema odredbama Zakona o elektroničkim medijima, Vijeće za elektroničke medije je samostalno regulatorno tijelo u području elektroničkih medija, a Ministarstvo kulture i medija očekuje od VEM-a da se očituje o svim pitanjima koja se postavljaju u javnosti i medijima vezano uz dodjelu radijske frekvencije na području Grada Zagreba.”

Podsjećamo, VEM se na svojim službenim stranicama nije oglasio niti jednom nakon sporne odluke i objave usporedne tablice svih ponuđača iz koje je jasno vidljivo kako nisu poštovani dosadašnji kriteriji niti zakonske odrednice niti da se sumnja da je ponuđač Top radio dio zabranjenog kartela. Dapače, članovi VEM-a nisu niti nakon objava Nacionala i Media daily, u kojem su činjenično argumentirani dokazi kako njihova odluka nije zakonski utemeljena i da je minimalno jedan član VEM-a bio u sukobu interesa, našli za shodno istu pojasniti niti skupno niti pojedinačno, a kako smo ih javno pozvali.

Što bi još trebalo da se tako donesena odluka poništi?

Sve to još više potiče sumnju u pogodovanje jednom ponuđaču na uštrb drugih. Tim povodom zamolili smo za komentar i Emila Tedeschija, vlasnika Atlantic grupe i suvlasnika tvrtke Zwei 01 d.o.o., koja se također natjecala za ovu koncesiju.

Podsjećamo, ponuda Zwei 01 je dobila jedan glas, a Top radija šest, dok ostalih šest ponuda niti jedan glas članova VEM-a.

Na pitanje koji je bio motiv ulaska u „bitku“ za koncesiju za frekvenciju 101 MHz i što bi Zagreb dobio da je odluka VEM-a bila u korist Zwei 01, Tedeschi je pojasnio da je poznato da je on već nekoliko godina suvlasnik Yammat FM-a, kojemu se pridružio na poziv prijatelja i osnivača ove postaje, nažalost pokojnog Alena Balena.

“Riječ je o timu ljudi s kojima dijelim temeljne vrijednosti i stavove o pluralizmu i demokratičnosti u društvu, o tretmanu kulture i umjetnosti, a u tom dijelu svakako i glazbe u širokom dijapazonu” rekao je Tedeschi i nastavio “Budući da radimo i poslujemo potpuno transparentno i beziznimno poštujemo svoje obaveze prema svim stakeholderima, postavke i rezultate poslovanja Yammat FM-a ne treba posebno apostrofirati, ali bih svakako istaknuo iznimno kvalitetan autorski program koji zahvaća široki dijapazon društveno-političkih tema od šireg društvenog značaja, tema iz područja kulture, ekologije, obrazovanja, komunalnih tema, ali i europskih tema”.

Tedeschi smatra da gradska koncesija ipak predstavlja ograničavajući faktor za Yammat FM te da je “naš ukupni dosadašnji rad najbolja referenca za prijavu na natječaj za novu postaju i to sa širim dometom, na području županije”.

Tedeschi ističe da se “u skladu sa zakonskom regulativom u odnosu na vlasništvo u medijima, odlučio za prijavu na natječaj s kolegama koji dijele strast i interes za razvoj radijskog medija” i potom nastavio “Jedan je Siniša Švec, pionir i veteran radijskog etera s ogromnim iskustvom novinarskog i uredničkog rada na nizu radijskih postaja te Čedo Prodanović, uspješni odvjetnik i veliki zaljubljenik u glazbu. U našem programu koji je razvidan iz natječajne dokumentacije kvalitetno su obrazloženi svi, primarno programski razlozi naše želje da stvorimo još jednu kvalitetnu radijsku postaju, a sukus je želja da se stvori medij koji će biti informativan, proizvoditi kvalitetan program i promicati vrijednosti koje se iščitavaju iz samog poziva na natječaj. Motivirani smo i osjećajem društvene odgovornosti da stvorimo prostor za glas mladih, da se oživi šira kulturna scena. Mi smo priložili vjerodostojan plan za razvoj medija koji će donositi relevantan, neformatiran sadržaj, otvarati prostor za diskusiju, promicati različitosti.

Odgovarajući na naše pitanje kako komentira odluku VEM-a da se koncesija dodjeli osobi za koju se sumnja u skrivanje vlasništva u medijima Tedeschi je pojasnio; “Takve sumnje (već sad u medijima vrlo dobro potkrijepljene) u skrivanje vlasništva komentirat ćemo najbolje nadležnim institucijama. Vijeće i Agencija za medije tehničkim argumentima koji u široj slici teško drže vodu, nastoje skrenuti pažnju s činjenice da naprosto nisu napravili pravi posao provjere prijavitelja ni u odnosu na vlasništvo (osim deklarativno prema registru), ni i u odnosu na prethodno poslovanje povezanih medijskih subjekata. Isto tako su zakazali u odnosu na potencijalni sukob interesa pojedinih članova Vijeća. Način kako je obrazložena odluka VEM-a uopće nije u duhu natječaja, ne govori o suštini, nego se drži forme bez relevantnih argumenata. Uzmite za primjer samo argument najvećih očekivanih prihoda prijavitelja, koji je s nekom od prethodnih kompanija u vlasništvu napravio velike gubitke, ostao dužan značajne iznose te su te kompanije završile u stečaju. Kako je VEM takvom poduzetniku i njegovom poslovnom planu uopće mogao dati povjerenje da je ono što navodi vjerodostojno?!  Riječju, Vijeće se nije držalo ni vlastitih ni dosadašnjih standarda, pri odlučivanju su primjenjivani različiti kriteriji i različita obrazloženja. Skrivajući se iza šture forme i statistike koja govori malo, a skriva bitno, VEM niti s jednim suvislim argumentom, osim samim ishodom glasanja, ne objašnjava zašto je odabrao ponudu TOP Radija. Ne znam što bi još trebalo da se tako donesena odluka poništi“?

Tedeschi sumirano naglašava da VEM nije uzeo u obzir nijedan od temeljnih parametara važnih za odluku, a to su:

  • Transparentnost vlasništva ponuditelja,
  • Transparentnost dosadašnjeg poslovanja ponuditelja,
  • Ekonomska stabilnost i održivost dosadašnjeg poslovanja ponuditelja,
  • Medijska reputacija, odnosno relevantnost onoga što je ponuditelj u prošlosti napravio u kontekstu medija.

Stižu tužbe i postupanje AZTN-a, što čeka VEM?

Tedeschi misli i da nije bilo političkog pritiska u ovom slučaju, a na pitanje hoće li pokrenuti upravni spor odgovara; “S obzirom na eklatantno kršenje odredbi Zakona o elektroničkim medijima koji izrekom zabranjuje dodjelu koncesije osobama koje u prikrivenom vlasništvu imaju druge nacionalne nakladnike ili su s njima međusobno upravljački povezani, naši odvjetnici pripremaju tužbu Upravnom sudu kojom će se osporavati zakonitost dodijeljene koncesije TOP Radiju u vlasništvu Ivana Jurića Kaćunića”.

No to nije sve. I ponuđač Nepce svijet ne stoji skrštenih ruku pa je u petak poslao Agenciji za zaštitu tržišnog natjecanja (AZTN) predstavku u kojoj traži da AZTN provede službeni postupak istraživanja koncentracije povezanih poduzetnika okupljenih oko Ivana Jurića Kaćunića.

Predstavka je poslana i Vijeću za elektroničke medije (VEM) te saborskom Odboru za informiranje, informatizaciju i medije.

Podsjećamo, AZTN je već potvrdio da radi istraživanje cijelog slučaja, a istraživački tim Media daily sutra donosi ekskluzivne dokaze o međusobnoj povezanosti vlasništva više radio postaja pod kontrolom Ivana Jurića Kaćunića.