Srbija

Sjaj i bijeda novinarstva

0
724

Sav sjaj i bijedu novinarstva u Srbiji najlakše je vidjeti u ovom videu iz emisije Dobro jutro Srbija na televiziji Happy koja je emitirana jučer.

Povod gostovanju Ištvana Kaića, medijskog analitičara, bila je promjena rasporeda tv kanala unutar SBB kablovske mreže, a završio se na napadima na tv kuću N1, koja je u vlasništvu United grupe (uostalom kao i SBB).

Ovaj “nazovi” analitičar kritizira izvještavanje televizije N1 oko događaja ispred i u zgradi RTS-a zbog toga što je ta televizija nešto radila, što ne bi bio nikakav problem, ali ni u jednom trenutku ne postavlja pitanje zašto niti jedna druga televizija nije radila ništa što je trebala, niti  prijenos niti direktno javljanje s ovog bitnog događaja. Trudeći se pojasniti i argumentirati kako je N1 pristrana televizija i sam je upao u zamku pristranosti koju je namjenio drugima. Voditelji televizije Happy ni u jednom trenutku nisu se potrudili svojim pitanjima kontrirati Kaiću već su mu samo servilno dodavali “loptice”.

Inače je zbog promjene redoslijeda kanala unutar SBB mreže reagirao i REM.

Zbog izvršene promene rasporeda programa kojom je program RTS-a pomeren iza stranih kanala u ponudi SBB-a, Savet REM-a je na sednici podneo zahtev za pokretanje prekršajnog postupka nadležnom prekršajnom sudu protiv navedenog operatora zbog povrede odredbe člana 100. Zakona o elektronskim medijima. Podsećamo da od leta 2015. godine RTS traži od REM-a da utvrdi logičku numeraciju kanala po kojoj bi se RTS1, RTS2 i RTS3 našle na prve tri pozicije. Prema navedenom članu Zakona operator je bio u obavezi da u pismenoj formi obavesti Regulatora o svakoj promeni broja i strukture programskih paketa”, navedeno je u priopćenju REM-a objavljenom na sajtu Regulatora.

Udruženje novinara Srbije (UNS) podsjeća da je kablovski operator SBB marta 2017. godine promjenio raspored kanala, pa je svoj prekogranični kanal, televiziju N1 stavio na prvo mesto na daljinskom upravljaču na kojem je do tada bio program RTS 1.
Ovaj operator danas je ponovo promjenio poziciju RTS 1, pa ga je sa drugog mesta, gdje je postavio svoj kanal TV Nova S, pomjerio na treću poziciju, navodi UNS.

Inače, u članu 100. Zakona stoji da je “operator dužan da prilikom distribucije medijskog sadržaja poštuje logičku numeraciju kanala, koju određuje Regulator uzimajući u obzir prirodu medijske usluge i zonu pokrivanja za koju je izdata dozvola za pružanje medijske usluge”.
U Zakonu o elektronskim medijima, u članu 22, stav 1, tačka 12 propisano je da Regulator “bliže utvrđuje logičku numeraciju kanala”.

Na pitanje UNS-a da li je REM nadležan za utvrđivanje logičke numeracije kanala za operatore, generalni sekretar REM-a Nenad Janković je prije dve godine rekao UNS-u da je “REM-u stigao zahtjev RTS-a da se preispita odluka SBB-a o novoj numeraciji kanala u digitalnoj ponudi i da će Savet REM-a narednih dana odlučivati o tom zahtjevu”.

UNS-u je tada generalni direktor Radio-televizije Srbije Dragan Bujošević rekao da Javni servis od SBB-a nije prethodno dobio nikakvo obaveštenje da će se numeracija kanala promjeniti.

Prethodni članakKoliko su mladi medijski pismeni
Slijedeći članakPočetak emitiranja Uvoda u anatomiju
Imam više od 30 godina radnog iskustva na radiju i televiziji, a sad ga skupljam online. Zapravo se ne ponosim time, mislim na radno iskustvo, jer tako otkrivam svoje godine. Više bih volio biti početnik. Osnivao sam sve i svašta, bio nagrađivan za radio reklame, ispravljao krive Drine više puta, glasno govorio a nisam bio glasnogovornik. Nisam u biti niti novinar ali volim pisati, stvarati i pokretati nove stvari. Više puta sam uspješno bio nesupješan. I obrnuto. Neki me ipak i vole (u što vjerujem), a neki me baš i ne vole (u što ne želim vjerovati). Kažu za mene da sam vrlo uporan. Oko toga bih se složio. Kažu i da volim biti u pravu. Oko toga se obično drugi slažu.