U odnosu na 2016. godinu, na listi najvećih medija u Bosni i Hercegovini u 2017. godini dogodile su se neke značajne promjene koje moguće najavljuju dugoročno preoblikovanje medijske karte ove zemlje.

Na prvom mjestu i 2017. godine, po prihodima i broju zaposlenih, je Bosansko-hercegovačka radiotelevizija, ali samo s 250.000 eura većim prihodima od AlJazeere Balkans koja je u godinu dana, s četiri puta manje zaposlenih, povećala prihode za čak 13,5 milijuna eura. AlJazeera je tako s 8. mjesta liste došla na drugo i ne bi bilo iznenađenje da uskoro ne pretekne desetljećima najveći bosanskohercegovački medij i postane medijski broj jedan u BiH.

Došlo je, kako vidimo, i do zamjene na 3. i 4. mjestu. Radiotelevizija Republike Srpske ostvarila je 3 milijuna eura veće prihode i pretekla RTV Federacije BiH, iako je i ova imala pola milijuna eura veće prihode. Nije teško zaključiti da je na porast prihoda RTRS imala utjecaj i vezanost ovog javnog servisa za vladajuću garnituru u Republici Srpskoj.

Na petom mjestu liste ostalo je lider novinskog izdavaštva Avaz roto press, ali uz milijun eura manji prihod, dok je veliki prodor među prvih deset imalo Oslobođenje, skočivši sa 11. na 6. mjesto uz gotovo dvostruko povećanje prihoda u odnosu na prihode iz 2016. godine, te značajno smanjenje zaposlenih od 115 na 76.

Gubitnik u prošloj godini je i OBN, kojem su prihodi pali za 3 milijuna eura i gotovo se prepolovili, dok je na Pink-u BH uz 100.000 eura manje prihode zabrinjavajući veliki porast zaposlenih, sa 89 na 145. S druge strane, pored AlJazeere, jedno od iznenađenja ove je liste je i turska tvrtka Simurg Media, koja je izdajući novine i portale, smanjivši broj zaposlenih sa 78 na 54, tri puta povećala prihode u odnosu na 2016. godinu i s 22. skočila na 11. mjesto.

Od novih ulazaka na listu valja zabilježiti RTV Herceg Bosne koja se kao relativno mali emiter radio i televizijskog programa našla na 27. mjestu, dok u kategoriji novinskog izdavaštva valja upozoriti na 3. i 4. plasiranog po prihodima (iza Avaza i Oslobođenja), Nezavisne novine i Glas Srpske iz Banja Luke, u vlasništvu braće Kopanja. Poduzeće koje izdaje Nezavisne novine palo je s 10. na 12. mjesto liste, dok je Glas Srpske pao s 13. na 14. mjesto, obje firme uz pad prihoda od 100 odnosno 200.000 eura. Jedini pak specijalizirani izdavač portala Klix.ba zadržao je isto, 21. mjesto, uz gotovo 200.000 veće prihode.

Na kraju ovog prikaza, izračunat ćemo za prvih deset kompanija koje se nalaze na listi prihod po zaposlenom, utvrđujući na taj način pokazatelj uspješnosti poslovanja. Najbolji rezultat je postigao OBN s prihodom od cca 98.000 eura po zaposleniku, što je 6.000 više od drugoplasirane AlJazeere. No, prije samo godinu dana OBN je imao prihod od 161 tisuću eura po zaposleniku, za razliku od AlJazeera koja je te 2016. godine imala nešto više od 24.000, i doista je najveći gubitnik među vodećima. Uz AlJazeeru drugi je ovogodišnji dobitnik Oslobođenje koje je prihode po zaposleniku povećalo s 25.000 u 2016. na 63,5 tisuća eura u prošloj godini.

Po prihodu po zaposleniku još odskaču Avaz, s 53.000 eura, i Federalna RTV s 43.000 eura po zaposleniku. Gotovo je izjednačeno preostalih pet medija u Top 10. Tako RTRS ima 25.700, Hayat 25.500, RT BN 24.800, Pink BH 23.300 a BH RT 23.200 eura po zaposleniku.

2017. 2016. ime tvrtke prihod 2016. medij grad zaposleni 2016.
01. 01. BHRT 19.473.236 18.470.280 TV, radio Sarajevo 837 862
02. 06. ALJAZEERA BALKANS 19.216.873 5.826.315 TV Sarajevo 208 204
03. 03. JP RTRS BANJA LUKA 14.833.581 11.959.736 TV, radio Banja Luka 575 572
04. 02. RTV FEDERACIJE BIH 14.613.146 14.028.012 TV, radio Sarajevo 333 337
05. 04. AVAZ ROTO PRESS 9.154.710 10.134.766 Novine, web Sarajevo 170 174
06. 11. OSLOBOĐENJE 4.824.307 2.890.554 Novine, TV Sarajevo 76 115
07. 07. HAYAT 4.218.353 4.316.718 TV Vogošća 165 176
08. 05. OBN 3.924.145 6.956.547 TV Sarajevo 40 43
09. 09. PINK BH COMPANY 3.378.074 3.478.180 TV Sarajevo 145 89
10. 08. RTV BN 3.221.186 3.493.917 TV Bijeljina 130 134
11. 22. SIMURG MEDIA 2.652.260 950.114 Web, novine Sarajevo 54 78
12. 10. NIGD DNN 2.456.405 3.040.737 Novine, radio, web Banja Luka 97 97
13. 12. JP TV SARAJEVO 2.196.366 2.162.044 TV Sarajevo 121 116
14. 13. GLAS SRPSKE 1.969.938 2.055.716 Novine, web Banja Luka 128 127
15. 14. ALTERNATIVNA TV 1.866.889 2.026.291 TV Banja Luka 79 78
16. 17. FACE 1.763.468 1.522.430 TV Sarajevo 39 45
17. 19. ADRIA NEWS PRODUCTION 1.541.765 1.261.582 TV, web Sarajevo 72 65
18. 18. JP RTV TK 1.360.510 1.341.269 TV, radio Tuzla 89 90
19. 16. TELEVIZIJA JEDAN 1.286.385 1.685.845 TV Sarajevo 38 41
20. 15. IC MIR MEĐUGORJE 1.276.689 1.919.321 Radio, web Međugorje 26 40
21. 21 INTERSOFT 1.172.236 1.003.737 Web Sarajevo 34 32
22. 20. JP RT USK 1.126.659 1.149.201 TV Bihać 73 74
23. 24. RSG 651.192 653.149 Radio, web Sarajevo 19 21
24. 26. VEČERNJI LIST BIH 556.368 546.038 Novine, web Mostar 3 3
25. 28. JP RTV ZENICA 542.198 492.966 Radio, TV Zenica 34 34
26. 27. WORLD OF SPEED 442.346 508.741 Novine Lopare 2 2
27. RTV H-B 407.407 Radio, TV Mostar 11
28. 30. JP RTV 7 TUZLA 396.010 377.211 Radio,TV Tuzla 31 30
29. 25. M1 FILM 390.632 581.946 TV Sarajevo 1 1
30. 34. RADIO KAMELEON 369.337 310.001 Radio Tuzla 7 5
31. 32. IPC KOZARSKI VJESNIK 350.972 315.142 Novine Prijedor 24 24
32. 29. K3 347.051 423.726 TV Prnjavor 26 25
33. 23. TV ALFA 336.306 677.261 TV Sarajevo 14 13
34. RTV SANA 330.128 Radio, TV Sanski most 25
35. 31. JP RTV BPK GORAŽDE 315.889 323.006 Radio, TV Goražde 29 28
36. SPORTSPORT 315.332 Web Sarajevo 12
37. 40. BIG RADIO 293.723 295.087 Radio Banja Luka 10 8
38. 36. PRIVREDNA ŠTAMPA 293.591 291.005 Novine Ilidža 10 10
39. 38. VIDIK 292.170 301.983 TV, radio Tuzla 25 27
40 35. RADIO KALMAN 285.147 298.743 Radio Sarajevo 20 18
Izvor: Bisnode d.o.o., 2017.